Pressrelease: Stefan Linder ny tränare i FK Karlskrona

Karlskrona 10/9: FK Karlskrona väljer att avsluta samarbetet med Anders Torstensson och Juan Robledo med omedelbar verkan. Ny tränare resten av säsongen blir Stefan Linder.

”Anders Torstensson och Juan Robledo har gjort ett fantastiskt jobb i föreningen, främst vill jag lyfta fram vårt avancemang till ettan 2016”, säger Peter Christenson sportchef, FK Karlskrona. ”Den senaste tidens resultat är dock ingen av oss nöjda med och vi behöver få in ny energi, gjuta, nytt mod i spelarna och börja vinna matcher igen”, fortsätter Peter.

Stefan Linder, som tränat FK Karlskrona 2012–2015, har ett gediget fotbollskunnande och ett stort hjärta för FK Karlskrona. ” Vi är väldigt nöjda med denna lösning och hoppas & tror att vi får den effekt som vi önskar”, avslutar Peter.

Kommentar från Anders Torstensson
Tidigare i år tog jag beslutet att säga upp den del av kontraktet som gällde året 2019. Det var då föreningens önskan att detta beslut skulle hållas mellan mig och dem.
Anledningarna till att jag beslöt att ej fortsätta 2019 var många, och föreningen vet om vilka.
Dock så var det inte av sportsliga skäl eftersom jag trivts oerhört bra med mina spelare och ledare under de här tre åren. Både i med och motgång.

Sportsligt har vi under senare tid haft problem att hävda oss och resultaten har inte varit med oss. Jag har hela tiden haft en oerhört stark vilja och ambition att fullfölja mitt kontrakt och köra ”ända in i kaklet” och göra mitt för att FKK ska spela div 1 även 2019.
Men jag har idag haft samtal med sportgruppen och efter diskussion och gemensamt övervägande av situationen är beslutet är att avsluta samarbetet med omedelbar verkan för att låta nästa års huvudtränare redan nu forma laget.

Jag kommer framförallt att minnas seriesegern 2016, den starka avslutningen 2017 och även segern i Svensk Fastighetsförmedling cup 2018. Men även alla goa spelare och ledare jag fått möjlighet att lära känna och jobba med under den här tiden. Ett stort tack till er alla.

Eventuella frågor ställs till Sportchef Peter Christenson.